У звязку з набранням з 19 січня 2013 року чинності нової редакції Закону Украіни "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон) впроваджено автоматизовану систему обліку арбітражних керуючих, до якої автоматично потрапили арбітражні керуючі з діючою ліцензією. 
У відповідності до нових вимог арбітражний керуючий - фізична особа, призначена господарським судом у встановленому порядку в справі про банкрутство як розпорядник майна, керуючий санацією або ліквідатор з числа осіб, які отримали відповідне свідоцтво і внесені до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України (ст. 1 Закону).
Отже, на сьогоднішній день арбітражні керуючи поставлені перед фактом, що їм протягом шести місяців (так вимагає Закон) потрібно замінити свою ліцензію на нове свідоцтво, отримати відповідну категорію (їх п'ять з відповідними критеріями) і працювати, користуючись вищевказаною автоматизованою системою.
Автоматизм полягає в тому, що справи арбітражним керуючим будуть розподілятись автоматично у відповідності до загруженості справами, округу, категорії та спеціалізаціі арбітражного керуючого.
Якщо отримати одну з п'яти категорій арбітражний керуючий може сам, обравши та по давши відповідну заяву, то округ і спеціалізація вже обрані - також автоматично, хоча передбачається можливість розширити округ, а от спеціалізацію визначає не арбітражний керуючий, а апеляційний господарський суд відповідного округу.
Ось така автоматизована система.