Задать вопрос специалисту

Приобрети журнал - получи консультацию экспертов

Вгору
Курс НБУ
EUR/UAH
31.82543
RUR/UAH
0.45947
USD/UAH
26.86144
BTC/UAH
7782.2670
 

Удосконалення законодавчої бази з метою підвищення ефективності роботи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб та захисту вкладів і кредиторів неплатоспроможних банків

Posted Автор: Створено: в Блоги
        Сьогодні, 08.06.2017 р., Інститутом законодавства Верховної Ради України, ГО «Національне благо України» та комітетом із законотворчої діяльності РГМ при Фонді гарантування вкладів фізичних осіб було проведено круглий стіл на тему «Удосконалення законодавчої бази з метою підвищення ефективності роботи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб та захисту вкладів і кредиторів неплатоспроможних банків».
      Під час проведення заходу, зокрема було обговорено питання щодо приведення національного законодавства у відповідність до європейських стандартів та встановлено, що система захисту вкладів у країнах Євросоюзу спрямована на захист вкладів фізичних осіб та суб'єктів господарювання в банківських та небанківських фінансових установах на стадії визнання їх неплатоспроможними, що відрізняє її від системи захисту вкладів в Україні, для якої характерним є гарантування вкладів лише фізичних осіб, внесених до банківських установ, на стадії ліквідаційної процедури.
          З метою приведення національного законодавства у відповідність до європейських стандартів в умовах євроінтеграції та для підвищення ефективності роботи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб і захисту інтересів вкладників доцільним видається внесення наступних концептуальних змін до діючої системи законодавства в галузі гарантування вкладів Фондом:
1) доповнення об'єкту захисту вкладів діючої системи гарантування вкладів в Україні вкладами суб'єктів господарювання;
2) запровадження системи захисту вкладів членів кредитних спілок;
3) посилення наповненості Фонду гарантування вкладів фізичних осіб за рахунок внесків його учасників (це надасть змогу акумулювати більший страховий фонд і за його рахунок збільшити розмір гарантованої суми відшкодування).
Крім того, для підвищення ефективності роботи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб слід конкретизувати перелік підстав для визнання нікчемними правочинів, вчинених між банками і вкладниками (ч. 3 ст. 38 чинного Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб»), оскільки абстрактність даних законодавчих положень призводить до зростання спорів, порушує принцип поваги власності, на важливості дотримання якого Європейського суду з прав людини наголошено в рішенні від 04.04.2017 р. по справі «ЯШАР HOLDING проти ТУРЕЧЧИНИ» при розгляді спору у вказаній сфері правовідносин. Зокрема, ЄСПЛ зазначив, що стаття 1 Протоколу № 1 містить три окремі норми: «перша, яка виражається у першому реченні першого абзацу і носить загальний характер, встановлює принцип поваги власності; друге, що міститься у другому реченні цього ж пункту, стосується позбавлення майна і представляє його в певні умови; що стосується третього, записано у другому пункті, вона визнає, що Держави мають, між іншим, регулювати використання майна відповідно до загальних інтересів. Це не стільки правила, що не мають зв'язку між ними. Другий і третій стосуються конкретних прикладів порушення права власності, тому вони повинні тлумачитися у світлі принципу, закріпленого в першій».
Таким чином, проблематика удосконалення законодавчої бази з метою підвищення ефективності роботи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб залишається актуальною і потребує теоретичного опрацювання і вжиття дієвих заходів на законодавчому рівні.

 

 

 

 

 

0
Для додавання та перегляду коментарів увійдіть спочатку на сайт з ім'ям користувача та паролем.

В Украине предлагают ввести «драконовские» штрафы за выброс мусора вне урны. Я - …

Абсолютно «за»! Надо бы и уголовную ответственность ввести за такое - 54.6%
Поддерживаю идею, но штрафы должны быть вменяемыми - 27.3%
Против штрафов. Нарушителей надо наказывать уборкой улиц и сбором мусора - 15.8%
Против. Те, кто мусорят, все равно платить не будут - 1.3%
Пока не определился - 0.5%

Стоит ли разрешить в Украине двойное гражданство?

Да, это нормальная мировая практика - 51%
Нет, рано нам - 33.3%
Кому нужно, давно пользуются - 12%
Мне все равно - 3.1%