Задать вопрос специалисту

Приобрети журнал - получи консультацию экспертов

To top
NBU Rate
 

Нове НП(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»

Ольга Жогова
практикуючий аудитор

№3(14)(2013)

Міністерством фінансів України затверджено Наказ №73 від 07.02.2013 р. «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1« Загальні вимоги до фінансової звітності»

Відповідно до даного Наказу, втрачає свою чинність Наказ Міністерства фінансів України від 31.03.1999 р. №87 «Про затвердження Положень (стандартів) бухгалтерського обліку», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21.06.1999 р. за №391/3684 (зі змінами), а саме:

• П(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»;

• П(С)БО 2 «Баланс»;

• П(С)БО 3 «Звіт про фінансові результати»;

• П(С)БО 4 «Звіт про рух грошових коштів»;

• П(С)БО 5 «Звіт про власний капітал».

Наказом №73 від 07.02.2013 р. введені нові форми фінансової звітності, які максимально наближені до МСФЗ (Додаток 1 до НП(С)БО):

• Баланс (Звіт про фінансовий стан);

• Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупні доходи);

• Звіт про рух грошових коштів (за прямим методом);

• Звіт про рух грошових коштів (за непрямим методом);

• Звіт про власний капітал.

Додаток 2 до НП(С)БО 1 містить аналогічні форми для консолідованої фінансової звітності. Нагадаємо, що до внесених змін материнські підприємства користувалися звичайними формами з відображенням інформації у вписуваних рядках.

Склад фінансової звітності, терміни і періодичність її подання не змінилися. Як і раніше, квартальні форми необхідно подавати не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом, а річні - не пізніше 9 лютого наступного за звітним року.

Форма та порядок подання фінансової звітності суб'єктами малого підприємництва та представництвами іноземних суб'єктів господарської діяльності також не змінилися. Вони, як і раніше, подають скорочену фінансову звітність у складі балансу й звіту про фінансові результати, форму і порядок складання яких визначає П(С)БО 25 «Фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва», затверджений Наказом Мінфіну №39 від 25.02.2000 р.

У п. 4 розд. 2 НП(С)БО 1 зазначено, що підприємства можуть не подавати статті, по яких відсутнє розкриття інформації (за винятком випадків, коли така інформація була у попередньому звітному періоді). Що стосується вказівки додаткової інформації, не передбаченої затвердженими формами звітів, НП(С)БО 1 дозволяє додавати статті із збереженням їх назви та коду рядка з переліку додаткових статей фінансової звітності, наведених у Додатку 3 до НП(С)БО 1, у разі якщо стаття відповідає таким критеріям:

- інформація є істотною;

- оцінка статті може бути достовірно визначена.

Згідно з НП(С)БО 1, у балансі відображаються активи, зобов'язання та власний капітал підприємства. У випадках, передбачених нормативно-правовими актами, складається окремий баланс.

У звіті про фінансові результати розкривається інформація стосовно доходів, витрат, прибутків та збитків, стосовно іншого сукупного доходу і сукупного доходу підприємства за звітний період.

У звіті про рух грошових коштів надаються дані про їх рух у результаті операційної, інвестиційної та фінансової діяльності. При складанні фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності підприємства можна обрати один із способів складання звіту: за прямим або за непрямим методом із застосуванням відповідної форми звіту.

У звіті про власний капітал розкривається інформація стосовно змін у складі власного капіталу підприємства протягом звітного періоду. Для забезпечення порівняльного аналізу інформації даного звіту, підприємства повинні додавати до річного звіт про власний капітал за попередній рік.

У нових формах звітів тепер містяться чотиризначні коди рядків, деякі рядки скорочені, а також додані нові, щоб максимально наблизити форми звітності за П(С)БО до вимог МСФЗ.

НП(С)БО 1 також встановлено, що підприємства, які відповідно до законодавства використовують міжнародні стандарти фінансової звітності відповідно до МСФЗ 1 «Перше застосування міжнародних стандартів фінансової звітності» і подають першу річну фінансову звітність за міжнародними стандартами, в балансі наводять інформацію на початок і кінець звітного періоду, а також на дату переходу на міжнародні стандарти фінансової звітності.

До того ж визначено, що Міжнародний стандарт фінансової звітності для малих і середніх підприємств можуть використовувати підприємства, які зобов'язані застосовувати МСФЗ відповідно до законодавства, а також ті підприємства, які прийняли таке рішення самостійно. Застосування міжнародного стандарту фінансової звітності для малих і середніх підприємств не допускається підприємствами, на які не поширюється сфера його застосування. Підприємства, які для складання фінансової звітності використовують Міжнародний стандарт фінансової звітності для малих і середніх підприємств, застосовують форми звітів, затверджені Національним положенням (стандартом) 1.

Згідно з п. 2-3 р. 4 НП(С) О 1, у фінансовій звітності необхідно обов'язково вказувати інформацію, розкриття якої вимагають національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку або міжнародні стандарти фінансової звітності та/або інші нормативно-правові акти Міністерства фінансів України з питань бухгалтерського обліку. Інформацію, що підлягає розкриттю, слід наводити безпосередньо у фінансових звітах або у примітках до фінансової звітності.

Також Положеннями НП(С)БО 1 встановлено, що юридичні особи (крім банків та бюджетних установ), які зобов'язані подавати фінансову звітність згідно із законодавством, застосовують нові форми фінансової звітності, починаючи зі звітності за I квартал 2013 року і в наступних звітних періодах.


Add comment


Security code
Refresh

Что для Вас криптовалюта?

Виртуальные «фантики», крупная махинация вроде финансовой пирамиды - 42.3%
Новая эволюционная ступень финансовых отношений - 25.9%
Чем бы она не являлась, тема требует изучения и законодательного регулирования - 20.8%
Даже знать не хочу что это. Я – евро-долларовый консерватор - 6.2%
Очень выгодные вложения, я уже приобретаю и буду приобретать биткоины - 4.3%

29 августа вступила в силу законодательная норма о начислении штрафов-компенсаций за несвоевременную выплату алиментов (от 20 до 50%). Компенсации будут перечисляться детям

В нашей стране стоит сто раз продумать, прежде чем рожать детей - 33.3%
Лучше бы государство изобретало механизмы финансовой поддержки института семьи в условиях кризиса - 29.3%
Это не уменьшит числа разводов, но заставит отцов подходить к вопросу ответственно - 26.7%
Эта норма важна для сохранения «института отцовства». Поддерживаю - 9.3%